Zarządzanie BHP – zarządzanie bezpieczeństwem w środowisku pracy
Zarządzanie BHP to zespół opracowanych i wdrożonych zasad – od przepisów wewnętrznych, przez wewnętrzne procedury, procesy i praktyki działania stosowane w organizacji, aż po instrukcje stanowiskowe dla poszczególnych stanowisk pracy – których głównym zadaniem jest umożliwienie kompleksowego i efektywnego zarządzania bezpieczeństwem w środowisku pracy, tak, aby organizacja osiągała cele, jakie stawia sobie w obszarze bezpieczeństwa pracy.
Zarządzanie bezpieczeństwem i higieną pracy powinno odnosić się do trzech głównych obszarów funkcjonowania organizacji: przywództwa (formułowanie wizji/polityki bezpieczeństwa, strategia i plany działań, zarządzanie wynikami), organizacji (role, zasoby, wykorzystanie i rozwój potencjałów organizacji, motywacja) oraz procesów i działań (komunikacja, szkolenia i rozwój, badanie incydentów, audyty i inspekcje, zarządzanie bezpieczeństwem kontrahentów). Zarządzenie BHP na stanowisku pracy jest bardzo istotne, w szczególności w zakładzie produkcyjnym i przetwórczym. Nie oznacza to jednak, iż zarządzanie bezpieczeństwem pracy sprowadza się wyłączenie do procedur obowiązujących w zakładach produkcyjnych. Dotyczy ono w takim samym stopniu zakładu produkcyjnego, jak i firm realizujących prace administracyjne.
Zarządzenie bezpieczeństwem w środowisku pracy można rozwijać w oparciu o wymagania międzynarodowego standardu ISO 45001, co umożliwia potwierdzenie jego efektywności poprzez proces certyfikacji.
Zarządzanie bezpieczeństwem kontrahentów
Bezpieczeństwo kontrahentów odgrywa istotną rolę w systemie zarządzania bezpieczeństwem pracy, którego zadaniem jest nie tylko ochrona zdrowia i życia pracowników, ale również – poprzez obniżanie do zera awaryjności zakładu pracy – szeroko rozumiane zabezpieczanie interesów kontrahentów. W zależności od specyfiki pracy danego przedsiębiorstwa zarządzanie bezpieczeństwem kontrahentów może obejmować praktycznie wszystko – od wysokojakościowej produkcji, po terminową dostawę produktów gotowych. Każdy etap wytworzenia dobra konsumpcyjnego podlega bowiem zarządzaniu bezpieczeństwem pracy – im lepiej zarządzanie bezpieczeństwem w zakładach pracy będzie przebiegało, tym efektywniej będą realizowane zamówienia klientów.
Zarządzanie bezpieczeństwem pracy
Oferujemy doradztwo i wsparcie realizacji określonych projektów z zakresu poprawy bezpieczeństwa – zarówno działań wynikających z wcześniej przeprowadzonej oceny i przyjętego planu poprawy bezpieczeństwa, jak i innych projektów. Nasza firma od lat specjalizuje się w różnorodnych rozwiązaniach zmierzających do poprawy kultury bezpieczeństwa w organizacji. W zależności od Państwa potrzeb i oczekiwań możemy wesprzeć organizację w z zaprojektowaniu i wdrożeniu, bądź rozwoju s zarządzania bezpieczeństwem pracy, w tym również systemu spełniającego wymogi standardu ISO 45001, jak również zorganizować szkolenie z zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy pracy w danym przedsiębiorstwie. Zachęcamy do szczegółowego zapoznania się z Naszą ofertą usług doradczych i szkoleniowych z zakresu szeroko rozumianego zarządzania bezpieczeństwem pracy w małych, średnich i dużych organizacjach.
Doradztwo i wdrożenia – BHP
Oferujemy m.in. doradztwo i wsparcie w odniesieniu do:
- całego procesu zarządzania bezpieczeństwem, jak i konkretnych działań, z uwzględnieniem zarządzania bezpieczeństwem procesów
- wdrożenia, rozwoju i przygotowania do certyfikacji systemu zarządzania BHP zgodnie z ISO 45001
- obserwacji zachowań (behaviour-based safety), w tym kompleksowego wdrożenia procesu audytów zachowań
- zarządzania zmianą
- zarządzania komunikacją
- zarządzania bezpieczeństwem podwykonawców
- budowania motywacji i świadomości
- kształtowania postaw i świadomości bezpieczeństwa
- wdrożenia i rozwoju 5S
- zarządzania kompetencjami
- KPI’s i przeglądów zarządczych
Szkolenia z zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy
Oferujemy profilowane szkolenia i coaching, m.in. w obszarze:
- rozwoju kompetencji i umiejętności z zakresu zarządzania bezpieczeństwem i przywództwa w bezpieczeństwie
- obserwacji zachowań i komunikacji z pracownikami
- podniesienia świadomości i zaangażowania w bezpieczeństwo oraz ograniczenia ryzykownych zachowań
- zarządzania bezpieczeństwem podwykonawców
- wymogów normy ISO 45001